Przewód ponadgabarytowy i koszty z nim związane

Prowadzenie działalności, która zajmuje się m.in. budownictwem lub usługami specjalistycznymi (lub produkcją), często wymaga kontaktu z zewnętrznymi firmami, które będą pomagać nam w czynnościach, z którymi nie jesteśmy w stanie poradzić sobie ze względu braku specjalistycznego wyposażenia. Jedną z takich usług, jest m.in. transport ponadgabarytowy, który polega na przewiezieniu dużego lub nieforemnego ładunku – świetnym przykładem są chociażby drzewa, które po ścięciu i usunięciu gałęzi, należy dostarczyć do tartaków itp.

Przewóz tak dużego i nieforemnego ładunku byłby niemożliwy bez specjalnej naczepy, która pozwoli na ułożenie dużych elementów i zabezpieczenie ich w skomplikowany sposób. Oczywiście samo zapakowanie takiego asortymentu, również do prostych nie należy i często niezbędnym elementem wyposażenia jest dźwig, który po pierwsze uniesie tak ciężki produkt, lecz też ułoży go w sposób odpowiedni. Odpowiedzmy sobie więc na pytanie, czemu transport ponadgabarytowy jest tak drogi i jakie oferuje on możliwości, ponieważ wtedy na pewno łatwiej będzie ocenić skalę takich usług i dostosować je do wymagań danych działalności.

Transport ponadgabarytowy i przewóz części lub maszyn

Jeśli mówimy w tym miejscu na temat części, to nie mamy na myśli, np. kilku śrub, siłowników gazowych, czy chociażby szyby przedniej od ciągnika – chociaż ten ostatni element nie należy również do najmniejszych i wymaga specjalnego traktowania, ze względu na kruchość i delikatność materiału.

Do kogo to jest skierowane?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy transport ponadgabarytowy służy do przewozu elementów, z którymi klasyczny kurier sobie nie poradzi. Może to być np. łycha od koparki lub ogromne wiertło, które służy do wykopu studni. W końcu do klienta należy jakoś dojechać, a czasem przewóz takich maszyn do prostych nie należy – zwłaszcza jeśli jest to poważna inwestycja, wymagająca profesjonalizmu. Problemem może być również odległość, ponieważ spróbujmy sobie wyobrazić, że pracownik musiałby dojechać na kilkudniowe zlecenie koparką 200 km. Biorąc pod uwagę przeznaczenie tej maszyny, jej prędkości maksymalne i zwrotność, byłoby to po prostu niebezpieczne i nieopłacalne – lepszym pomysłem jest transport ponadgabarytowy, ustawienie koparki na specjalnej platformie, zabezpieczenie jej i wykorzystanie mocnego oraz szybkiego tira.

Gołym okiem widać, że z takiej formy dostawy, nie będą raczej korzystać osoby prywatne i przedsiębiorcy handlujący detalicznie niewielkim asortymentem. Często jest to skomplikowana i przede wszystkim droga usługa, do której należy zaangażować wieloosobowy zespół specjalistów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here