Umiejętna organizacja pracy jest kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Wiele firm wciąż poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które ułatwią wykonywanie codziennych obowiązków. Niezwykle pomocne w tej kwestii stają się narzędzia chmurowe, które podnoszą wydajność naszej pracy. Z racji tego, że w dobie Internetu dostęp do takich usług jest niezwykle prosty, warto zastanowić się, których aplikacji może potrzebować nasza firma i rozważyć wdrożenie niektórych z nich. Poniżej przedstawiamy kilka najciekawszych aplikacji, które najlepiej sprawdziły się w Fly On The Cloud.
1. Trello – narzędzie do zarządzania zadaniami
To rodzaj wirtualnej tablicy lub zbioru listy TO-DO („do zrobienia”). Dzięki temu łatwiej przypomnieć sobie i innym co jeszcze musimy wykonać i jaki jest aktualny stan projektu czy zadania. Przejrzysta i bardzo intuicyjna aplikacja doskonale sprawdza się przy organizacji zadań dla całego zespołu. Trello nie pozwoli nam zapomnieć o urodzinach mamy oraz o ważnym projekcie dla klienta. Z łatwością utworzymy dowolne notatki, dodamy do nich załączniki oraz komentarze.
2. Formularze Google – zbieranie danych i opinii
Aplikacja ta to tylko jedna z funkcjonalności pakietu biurowego G Suite. Google Forms pozwala na niestandardowe tworzenie formularzy, ankiet i kwestionariuszy. Estetyczny i uporządkowany wygląd ankiety ułatwi kontakt zarówno z klientem, jak i ze współpracownikami i pozwoli to na szybkie zebranie danych, opinii i innych potrzebnych informacji. Dodanie grafiki, filmu lub ułożenie pytań w ciekawy sposób może dodatkowo uatrakcyjnić odpowiedzi respondentów.
3. Google Docs – współpraca w czasie rzeczywistym
Wygodne i komfortowe zarządzanie stworzonymi dokumentami niezwykle ułatwia pracę i pozwala mieć do nich dostęp o każdej porze i w każdym miejscu. Naniesione przez użytkowników zmiany zapisują się automatycznie. Niezwykle ważną zaletą aplikacji jest także możliwość zespołowego edytowania dokumentów z poziomu przeglądarki. Wprowadzanie w nich zmian jest realne nawet w czasie rzeczywistym oraz przez kilka osób jednocześnie.
4. Workplace by Facebook – nowa platforma dla firm
Facebook wyszedł naprzeciw potrzebom średnich i większych firm, w których utrudniony był przepływ informacji. Twój szef miał nietęgą minę, gdy w godzinach pracy korzystałeś z Facebooka? Teraz może to się zmienić! Workplace by Facebook to nowa usługa stworzona z myślą o przedsiębiorstwach posiada główną stronę (tablicę) z newsami oraz własne profile. Można tworzyć na niej zamknięte grupy dyskusyjne – np. dla zespołów roboczych w danej firmie. Dzięki niej możliwe są również rozmowy wideo, telefoniczne i na czacie. Jest także miejsce na otwarte dyskusje niczym na forach internetowych. Użytkownicy mają również możliwość wymieniania się filmami, zdjęciami i dokumentami.
5. Google Hangouts Meet – zebrania on-line
Aplikacja umożliwia prowadzenie spotkań wideo z osobami z organizacji jak i również spoza niej. Do takich rozmów można dołączyć przy użyciu komputera, urządzenia mobilnego lub rozwiązań do wideokonferencji. Dzięki niej można zapraszać osoby lub dołączać do spotkania przez telefon. Innowacyjna usługa sprawia, że rozpoczynanie i dołączanie do zebrań on-line w salach konferencyjnych jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Priorytetem każdej sprawnie działającej firmy powinna być doskonała organizacja. Jasny przepływ informacji i klarowne przydzielanie zadań wspierają codzienną pracę umożliwiając skoncentrowanie się na najważniejszych projektach, bez rozpraszania uwagi i tracenia cennego czasu, czy budżetu. Wdrożenie tego typu rozwiązań z pewnością zaowocuje zwiększeniem produktywności naszego przedsiębiorstwa, co przełoży się na sukces całej firmy.