Jak częściej dokonujemy zakupów

Klienci, szukający konkretnego produktu, mogą zdecydować się na skorzystanie z oferty sklepu stacjonarnego lub internetowej platformy sprzedażowej. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Która opcja jest chętniej wybierana przez konsumentów.

Zakupy online

Wirtualne platformy sprzedażowe oferują użytkownikom możliwość szybkich i łatwych zakupów bez konieczności wychodzenia z domu i długiego oczekiwania w kolejce. Oferty sklepów internetowych dostępne są dla właścicieli komputerów oraz urządzeń mobilnych. Zaletą wirtualnej formy zakupów jest również możliwość nabycia potrzebnego produktu w dowolnie wybranym momencie bez konieczności dostosowywania się do godzin otwarcia sklepu. Strona internetowa jak i aplikacja nie mają ograniczeń powierzchniowych. Oferują zatem klientom więcej produktów niż stacjonarny market, czy tez salon odzieżowy. W sklepach internetowych można ponadto nabyć tańsze artykuły.

Zakupy stacjonarne (offline)

Choć z wirtualnych platform korzysta wielu użytkowników, nie oznacza to, iż stacjonarne punkty są ignorowane przez klientów. Wirtualne zakupy nie pozwalają bowiem na dokładne zapoznanie się z konkretnym produktem, a opis produktu nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu. Wielu klientów nie ufa również internetowym transakcjom. Wolą oni tradycyjną metodę przekazywania środków finansowych.

Artykuły wybierane online i offline

Konsumenci korzystają z internetowych platform sprzedażowych, chcąc nabyć książki, płyty i gry komputerowe. Według badań 73% klientów decyduje się na wirtualne zakupy w przypadku artykułów odzieżowych i akcesoriów związanych z branżą modową. Ponad połowa konsumentów  korzysta z oferty e-handlowców, kupując sprzęt RTV i AGD. Tradycyjne punkty są chętnie wybierane przez klientów, którzy potrzebują produktów spożywczych.

Zakupy stacjonarne i internetowe maja swoje wady i zalety, a wybór odpowiedniej formy zależy od preferencji konkretnego klienta. W przypadku e-sklepów warto pamiętać, by korzystać z ofert e-handlowców, współpracujących z profesjonalnymi operatorami płatności online.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here